Alkutarkastus
Renkaalle suoritetaan
ensimmäisenä silmämääräinen
alkutarkastus, jonka
jälkeen tehdään NHD-tarkastus.
NHD-laite löytää vauriot, joita
ihmissilmä ei kykene
havaitsemaan.
![]()
Pinnan poisto
Vanha pinta poistetaan
automaattisella karhennus-
koneella ja työ viimeistellään
käsin. Kaikki pintapuoliset
vauriot avataan ja näin
varmistetaan rungon ja uuden
pinnan täydellinen yhdistyminen.
![]()
Kolojen avaus
Kolojen avauksessa tarkas-
tetaan kaikki ulkopuolisten
esineiden aiheuttamat vauriot
ja tarvittaessa poistetaan
kiinnittyneet esineet.
![]()
Uusi kulutuspinta
Uusi kulutuspinta valmistetaan
liittämällä siihen välikumi
mankeloimalla, jonka avulla
uusi kulutuspinta
kiinnitetään esivalmisteltuun
runkoon.
![]()
Vulkanointi
Valmis aihio laitetaan
paistopussiin ja vulkanoidaan
paistokammiossa
99 asteen lämmössä ja
kuuden barin paineessa viisi
tuntia. Tällä taataan
pinnan ja rungon liitoskohdan
kestävyys.
![]()
Laadunvarmistus
Vulkanoinnin jälkeen renkaalle
tehdään vielä jälkitarkastus,
jonka läpäisee vain virheetön
tuote. Tämän jälkeen rengas
maalataan ja se on valmis
asiakkaalle luovutettavaksi.
![]()